Loading...

Doodgeschoten Ingomar Martina al vanaf jonge leeftijd in jeugdgevangenissen

De 24-jarige Ingomar Martina die vanmiddag werd neergeschoten in de Dynamostraat in Rotterdam zat al vanaf jonge leeftijd in de jeugdgevangenis. Hij werkte op 12-jarige leeftijd mee aan een documentaire van de NCRV.

Documentaire

In de tweedelige documentaire 'De besloten groep' werden twee kinderen gevolgd die leefden in een besloten groep van jeugdinstelling De Horizon. Ingomar Martina verbleef in internaten en jeugdgevangenissen voordat hij werd overgeplaatst. Toen hij 10/11 jaar was, was hij volgens de politie al minimaal 40 keer betrokken geweest bij verschillende incidenten. Na negen maanden in de besoten groep mag hij de overstap maken naar een open instelling. Daar weet hij echter al na drie weken te ontsnappen waardoor hij weer wordt terug geplaatst naar een jeugdgevangenis.

Jeugdgevangenis

De documentaire eindigt voor Ingomar Martina in jeugdgevangenis Den Engh waar hij een tweejarig traject zou volgen. Bronnen melden aan boevennieuws.nl dat hij de afgelopen jaren al meerdere malen betrokken is geweest bij schietpartijen in Rotterdam. Wat de toedracht is geweest van de schietpartij vanmiddag is nog niet bekend. Hij zou volgens bekenden in zijn hoofd en in zijn zij zijn geraakt.

Schietpartij

Volgens getuigen werd Ingomar Martina in de auto gezet en reed deze met hoge snelheid weg. Vervolgens werd hij gedumpt op de stoep van het Ikazia-ziekenhuis. De politie kon korte tijd later twee inzittende van de auto in de buurt arresteren. Hun betrokkenheid bij de schietpartij en dood van Ingomar Martina wordt nog onderzocht.

Ruvien Luis Martina

ruvien luis martina

Ingomar Martina is een neef van de in 2015 eveneens op 24-jarige leeftijd doodgeschoten Ruvien Luis Martina. Hij werd op 3 februari van dat jaar in zijn rug geschoten in de Dumasstraat in Rotterdam door de ex-vriend van zijn vriendin. Jason P. kon waarschijnlijk niet verkroppen dat zijn ex-vriendin een nieuwe vriend had. Hij werd in februari van dit jaar in hoger beroep veroordeeld tot een celstraf van 11 jaar.

Lees ook: Ingomar "Mano" (24) overleden na schietpartij in Rotterdam

56 gedachten over “Doodgeschoten Ingomar Martina al vanaf jonge leeftijd in jeugdgevangenissen

  • mei 4, 2017 om 03:02
    Permalink

    “Toen hij 10/11 jaar was, was hij volgens de politie al minimaal 40 keer betrokken geweest bij verschillende incidenten”. Onze vriend van de BES eilanden was er dus al vroeg bij dan. Als je het zo leest dan zou je bijna denken; “goh, dat die gozer het nog tot 24 jaar heeft gehaald”. Zo gaat dat waarschijnlijk. Deze gozer heeft waarschijnlijk op hele jonge leeftijd hele verkeerde voorbeelden gezien/gehad en is niet op tijd door niemand gestopt (tja, hoe stop je zo iemand eigenlijk?). Sterkte aan de familie in ieder geval, die zullen het ook niet makkelijk hebben gehad met de keuzes die hij heeft gemaakt.

    Beantwoorden
    • mei 4, 2017 om 13:35
      Permalink

      Lees je niet die vriend van de bes eilanden woonde al sinds jonge leeftijd in rdam dus zal je ook gewoon een rotterdammer kunnen noemen waarom die eilanden erbij halen het is al erg genoeg

      Beantwoorden
      • mei 4, 2017 om 20:14
        Permalink

        @ Babs, Als hij hier niet is geboren waar kwam hij dan vandaan? Ze hebben ‘m toch ook niet uit de klei getrokken of wel dan? Mijn reactie was goed bedoeld maar omdat jij alleen focused op die eilanden heb je mijn reactie niet goed gelezen.

        Beantwoorden
      • mei 7, 2017 om 23:44
        Permalink

        Ik vind dat men niet moet zeuren er zijn ook genoeg blanke criminelen daar zegt men niets over ,maar ik vind het persoonlijk flink brutaal om zijn privacy vrij te geven en een slechte beeld te scheppen bij blanke criminelen blijft het bij het feit en niemand die iets over zijn verleden verteld dit noemt men nu discriminatie ,en dat zal altijd zo in Nederland blijven en vergeten jullie nooit discriminatie zijn oorsprong is uit Nederland zeuren over buitenlanders zal nooit ophouden bij wie ligt de fout bij de staat geef ze hoop en een goed betaalde baan inplaats van zeuren

        Beantwoorden
        • mei 8, 2017 om 23:14
          Permalink

          @Diana,
          1)Deze en andere sites barsten uit hun voegen over ALLE info over zoal Blanke en Donkere criminelen.
          2) Buitenlanders?? Volgens mij was de Ingomar geen buitenlander?

          Beantwoorden
          • mei 13, 2017 om 06:18
            Permalink

            Je hebt gelijk, hij ziet eruit als een keurig jongetje geboren in Wassenaar.

    • mei 4, 2017 om 15:46
      Permalink

      Wat hebben de BES eilanden hier nou weer mee te maken?

      Beantwoorden
    • mei 6, 2017 om 11:52
      Permalink

      Ter info: BES eilanden: Bonaire, St. Eustatius en Saba………..

      Beantwoorden
      • mei 6, 2017 om 15:48
        Permalink

        ABC eilanden”Aruba, Bonaire, en Curacao………

        Beantwoorden
  • mei 4, 2017 om 07:55
    Permalink

    R.I.P. Mano en nog steeds R.I.P. Ruvien. Jullie zullen niet vergeten worden.

    Beantwoorden
  • mei 4, 2017 om 09:10
    Permalink

    Lieve mano woorden schieten te kort als ik dit verschrikkelijke nieuws hoort vanochtend was je nog samen met ons en nu dit wat er nu wordt gezegd jij had ook zeker je goede kanten

    Rust zacht we zullen jou never vergeten

    Beantwoorden
    • mei 5, 2017 om 15:51
      Permalink

      Ik oordeel niet en zal nooit oordelen over een ander als ik het hele verhaal niet ken. Ik heb de documentaire bekeken en mijn ogen vervulden zich met tranen. Niet alleen om deze omgekomen jongeman maar over alles wat ik zag van de kinderen in de inrichting. Het zou de mensen in de instelling enorm tekort doen als nu gesteld wordt dat de instelling gefaald heeft. Ik zag toegewijde mensen die proberen met veel liefde de kinderen in een andere positieve situatie te brengen. Wat deze jongen ook gedaan mocht hebben en gedaan heeft. Het lot heeft beslist. Ik kan alleen zeggen dat hij misschien nu eindelijk de rust heeft gekregen waar hij gedurende zijn hele leven naar hunkerde.

      Beantwoorden
      • mei 10, 2017 om 14:26
        Permalink

        Oei oei wat moet ik hiervan schijten zeg… Daag gangsta nu ben je echt in je MTV clips… Speelse!!

        Beantwoorden
    • mei 5, 2017 om 18:30
      Permalink

      R.i.P my brother heb je een tijd gekent maar nooit vergeten veel met je meegemaakt man lees het net via facebook ik schrik me kapot veel te jong om te gaan je was een soldaat maar je had een hard van goud heb met je gelachen alles gezien rust in vrede sterkte ook met de familie

      Beantwoorden
  • mei 4, 2017 om 20:55
    Permalink

    zo weer een gangster die de normale mensen geen kwaad kan doen.

    Beantwoorden
    • mei 5, 2017 om 08:30
      Permalink

      Beste gekke Dirk(???) Jou manier van spreken over een mensenleven wekt bij mij de indruk dat je zelf niet onder de categorie “normale mensen” valt. Stekte aan alle familie en betrokkenen die hun dierbare hiermee verloren zijn.

      Beantwoorden
    • mei 9, 2017 om 09:11
      Permalink

      Het is zo triest, deze jongen heeft geen goeie start gehad, en probeerde te overleven, maar had zeker een goed hart, maar wist niet beter rip mano,

      Beantwoorden
      • mei 9, 2017 om 14:35
        Permalink

        @ Patricia,
        Hij wist niet beter??? Serieus, meen je dat nu echt of zit je hier iedereen in de zeik te nemen? Vanaf zijn 10de heeft Nederland bakken met geld uitgegeven zodat hij juist WEL beter wist.

        Beantwoorden
        • juni 19, 2017 om 16:29
          Permalink

          Al die honderd duizenden euro staatsgeld en al die uren die de Nederlandse staat in deze gab heeft gestoken kon je tien autistische jongeren, die heeeeeel graag wél willen, kunnen begeleiden en helpen.

          Maar nee hoor Nederlanders blijven geloofden in dit soort brutale gasten, en dan nog afgeschilderd worden als “racisten-land of opmerkingen “hij wist niet beter”. Kijk die docu eens en praat geen poep a wannabee’s. Pak één van de zoveel kansen die dit prachtige land aan een ieder (ongeacht huidskleur, geloof of sexueele voorkeur) bied en hou op met huilie huilie..of voel je vrij om te gaan waar de overheid eerlijker en beter voor je is.

          Beantwoorden
  • mei 5, 2017 om 07:52
    Permalink

    R.I.P papa je goede daden kunnen ze niet naar boven halen maar het negatieve wel. RUST zacht broski en kijk neer op je broeders love 💯

    Beantwoorden
      • mei 5, 2017 om 15:54
        Permalink

        Elk mens heeft goede daden. Ook jij…

        Ik kan begrijpen dat omdat je anoniem kan reageren je helemaal losgaat op dit onderwerp. Echter niemand die sterft, sterft met de sleutel van de poorten van de begraafplaats. Vandaag hij morgen jij

        Beantwoorden
        • mei 28, 2017 om 12:04
          Permalink

          de grootste criminelen hebben soms n betere moraal dan de zogenaamde nette mens.en hoewel de goede dingen van n mens soms niet altijd met iedereen gedeeld worden zijn ze er wel.who are we to judge? x from amsterdam

          Beantwoorden
  • mei 5, 2017 om 08:52
    Permalink

    gekke dirk doe is ff normaal zeg. vind het voor de familie heel erg zo jong nog wens hierbij de fam heel veel sterkte toe

    Beantwoorden
  • mei 5, 2017 om 12:49
    Permalink

    Wat een gelul. Ik moet ervan schijten. Kramp in m’n darmen gewoon. Elke wannabee loopt tegen de kogel aan. Normaal doen, gewoon werken voor je geld of incasseren, leven met de consequenties van dat zielige gedoe… Bye bye

    Beantwoorden
    • mei 6, 2017 om 00:29
      Permalink

      Hahaha types zoals Dirk houden liever van pedofielen in plaats van jongens die voor hun brood stelen want dat is waar Hollanders bekend om staan troep volk. R.I.P soldaat

      Beantwoorden
      • mei 6, 2017 om 15:40
        Permalink

        @ rip,
        Dat SWA maatje van jouw had ook gewoon kunnen gaan werken voor zijn brood. Dat vondt hij waarschijnijk maar niks. Ik heb in de reacties nu al een paar keer de woorden “hij was een soldaat” voorbij zien komen. Daar heb je het probleem en het logisch gevolg van de dood van deze gozer dus. Soldaten schieten en vangen kogels. Ga maar eens aan zijn vader en moeder vertellen dat jij hem een echte “soldaat” vondt, dat zullen ze op prijs stellen.

        Beantwoorden
        • mei 6, 2017 om 18:32
          Permalink

          Die jongen had soms gewoon werk dus ik weet niet wat je lult dan weer wel dan weer niet maar hij heeft in ieder geval gewoon gewerkt voor zijn geld 😉 maar nogmaals zoals ik al zei types zoals Dirk houden liever van pedofielen ipv jongens die stelen voor hun brood en jij ook vgm

          Beantwoorden
          • juni 19, 2017 om 16:38
            Permalink

            Pedo’s?dat zijn toch die zgn soldaten van IS die meisjes van 9 verhandelen en gangbangen. Nederland staat trouwens bekend om zij kampioenen kick en thaiboxing (Aerts, Verhoeven, Andy Shouwer en Diamond Dekker om maar een paar te noemen) plukken jullie toch ook inmiddels de vruchten van. Hoor ik jullie nooit over 😂

        • mei 6, 2017 om 18:37
          Permalink

          Liever 1 soldaat dan 1 kanker pedofiel dat jij hier zo op in gaat zegt al genoeg

          Beantwoorden
      • mei 8, 2017 om 22:04
        Permalink

        Troepvolk dat wel jouw WAJONG uitkering betaald waarschijnlijk.

        Beantwoorden
  • mei 5, 2017 om 15:12
    Permalink

    Nederland,..het land van de ontelbare opvoedcentra’s, instanties, internaten, jeugdzorg, gratis scholing (als je maar crimi genoeg bent) , begleiders en jeugdhonken kompleet met buddies en er is werk zat als je maar wil. Huisje-Boompje-Beestje daar had deze SWA dus geen zin in.

    Beantwoorden
  • mei 5, 2017 om 19:10
    Permalink

    rust in vrede,verschrikkelijk zo,n jong leven en heel veel sterkte voor zijn familie en vrienden.

    niemand heeft het recht om keihard te oordelen,kijk in de spiegel dan heeft iedereen meer dan genoeg.
    voor dirk bedoeld,weet je dat 4% en waarschijnlijk meer van de totale wereld bevolking een psychopaat is ?
    dat zijn mensen waar in een bepaald gebied van de hersenen geen ontwikkeling plaats vond tijdens peuter-kleutertijd.
    bijna niet of helemaal geen empathie-geen inlevingsvermogen,geen geweten,geen medelijden,geen wroeging,geen respect.
    je zegt normaal doen maar volgens mij ben jij degene die abnormaal is.
    zou maar serieus de psychopaten tests doen,bij een score van 30 ben je een psychopaat.
    een ijskoud persoon zonder gevoel.
    ik hoop dat je darmen inmiddels zijn afgestorven dan is het jouw tijd om deze wereld te verlaten.
    weer een psychopaat minder.

    Beantwoorden
    • mei 5, 2017 om 22:05
      Permalink

      @ Joke Jansen,
      Criminelen in Nederland worden steeds gekker en steeds harder en trekken voortaan ook gewoon de onschuldige persoon mee in hun shit. Daarom wordt ook de gewone Jan en Alleman steeds harder en ongevoeliger. Voor de gemiddelde lezer en reageerder van deze site is deze Ingomar Martina het prototype “Schijt aan alles mannetje” die op de straat met zijn maten de boel loopt te verzieken, tot nu dan want iemand had er even geen zin in (zie het resultaat) . De reactie van Gekke Dirk is hard ja, kei hard!! maar heeft niks te maken met een psychopaat. Als Willem Holleeder nu wordt doodgeschoten dan hebben we met zijn allen dezelfde reactie als Gekke Dirk, dan gaan we toch ook niet zeggen “ohh wat een zonde van die man, die zal het vast niet makkelijk hebben gehad”.
      Jij wil toch ook dat Dirk doodgaat met afgestorven darmen! Je bent niks beter hier.
      Peace!

      Beantwoorden
    • mei 6, 2017 om 08:19
      Permalink

      Mij laat dit bericht ook volledig koud en ik neem het voor kennisgeving aan. Ben ik nu ook een psychopaat ? Nee, ik ben gewoon niet emotioneel bij dit soort types betrokken omdat ik ze totaal niet ken. Voor mij is dit niet meer dan een berichtje in een krant/website.

      Beantwoorden
  • mei 6, 2017 om 09:58
    Permalink

    oke ik had die laatste zin niet mogen plaatsen want ik gun niemand de dood,ik ben ook tegen de doodstraf.
    ik was totaal verbijsterd over zo,n meedogenloze ijskoude reactie,je zal het als moeder of familie zijnde maar lezen,er is niets traumatischer dan een kind verliezen.
    in die 2 doc zie ik een jongen eigelijk nog een kind met veel problemen maar om daar nou zo keihard en respectloos op te reageren.
    een psychopaat heeft geen inlevingsgevoel-empathie en ook geen geweten.
    het kunnen mensen zijn die nog nooit en te nimmer in aanraking zijn geweest met politie-justitie.
    het laat ze totaal koud wat een ander ook overkomt.

    Beantwoorden
  • mei 7, 2017 om 01:57
    Permalink

    Net nog even die docu’s gekeken over die Ingomar. Man man man wat een trieste zaak zeg. Over een moeilijke gozer gesproken zeg. Al die mensen die het goed met hem voor hadden. Triest!!

    Beantwoorden
  • mei 7, 2017 om 18:05
    Permalink

    Tjah had ook niet echt hoge verwachtingen van deze jongen heb de docu ook gezien.vind het nog knap dat die idd de 24heeft gehaald.opgeruimt staat netjes zou je bijna zeggen….

    Beantwoorden
    • mei 9, 2017 om 09:23
      Permalink

      Ik hoop dat jij hetzelfde mee gaat maken, jij weet niet wat je zegt, jij hoort alleen wat er gezegd wordt in de media, was een boefie, maar had ook een heel goede kant, dus shut the fuck up

      Beantwoorden
  • mei 9, 2017 om 09:17
    Permalink

    Wat een kut opmerkingen worden hier geplaatst, zeker van mensen die weinig mee hebben gemaakt, stel dat het je zoon was, iemand die fout is heeft zeker ook zijn goede kanten, en iemand die goed is heeft ook zijn foute kanten, het is voor zijn familie een groot verdriet

    Beantwoorden
    • mei 9, 2017 om 14:17
      Permalink

      @Patricia,
      Je bent op Boevennieuws.nl , niet op kinderenvoorkinderen.nl. Een paar dagen geleden werdt de 16 jarige Nick Bood doodgestoken. Tot op heden geen enkele reactie,…..ra ra !!!

      Beantwoorden
  • mei 9, 2017 om 10:56
    Permalink

    @Chingatumadre
    Je zegt dit :Criminelen in Nederland worden steeds gekker
    Je weet dat je al een crimineel bent als je een paar plantjes heb he?
    Ben je dan slecht ?Is het dan niet erg als je dood gemaakt word,omdat je crimineel bent ?
    Justitie en OM zijn de meest bedorven organisaties die er zijn,en maken mensen voor van alles uit
    (CRimineel dit,crimineel dat,in aaranking geweest met justitie waarvoor is ie in aanraking geweest met justitie?),maar dat laten ze dan weer niet weten?zonder enigzins te weten hoe een persoon is of waarom hij iets doet.
    Helaas zijn mensen tegenwoordig zo kortzichtig en slikken ze alles van het OM en de politie

    Beantwoorden
    • mei 9, 2017 om 14:10
      Permalink

      @ Johannes,
      Als je weet dat je al een crimineel bent als je een paar plantjes hebt, weet je wat je dan moet doen? GEEN PLANTJES HEBBEN!!

      Beantwoorden
  • mei 10, 2017 om 05:17
    Permalink

    @Chingatumadre
    En dat bepaal ikzelf wel he !( niet dat ik ze heb).
    En daar heb ik jou of de overheid of het OM niet bij nodig.
    Mafketels denken dat ze alles kunnen gaan bepalen voor je
    Het gaat om de stempel”crimineel” die je krijgt en die onterecht is ( ga je is ff verdiepen in de farmaceutische industrie of de VVD,die zijn pas crimineel). Er vallen jaarlijks weet ik hoeveel doden door medicijnen en van de wietplant niet 1en toch noemen ze je crimineel.
    Als er iemand dood word gemaakt en mensen lezen dat degene bv in de wiet zit,dan denken de mensen bij voorbaat al opgeruimd staat netjes en dan ben je zo slecht in mijn ogen geen haar beter dan een “crimineel”(uitzonderingen daar gelaten)

    Beantwoorden
    • mei 10, 2017 om 19:22
      Permalink

      @ johannes,
      Jouw laatste reactie, man man. Het IQ druipt van het beeldscherm af hier!! Volgens mij ben jij zo’n “slimme” thuis kweker die in de winter gepakt wordt omdat je het enige dak hebt zonder sneeuw.

      Beantwoorden
  • mei 12, 2017 om 16:21
    Permalink

    Ik kan nou niet zeggen dat dit soort gasten een aanwinst zijn voor onze maatschappij !!!

    Beantwoorden
  • mei 15, 2017 om 07:38
    Permalink

    Weet iemand of er een documentaire deel 3 is en waar je em kan kijken

    Beantwoorden
  • mei 16, 2017 om 12:55
    Permalink

    @ Anno,
    Deel 3 heeft ie niet meer gehaald, hij had nogal haast.

    Beantwoorden
  • mei 19, 2017 om 15:17
    Permalink

    Haha wat een gelul allemaal. Op naar de volgende straatclown die door z’n pan geschoten wordt. Kunnen we weer een week zielig doen en vervolgens weer op naar de volgende… Hou op deze mensen willen niet anders. 2Pac wannabees

    Beantwoorden